راهنمای خرید جاروبرقی

راهنمای خرید جاروبرقی

در خرید جاروبرقی توجه به نکات زیر می‌تواند به خرید بهتر شما کمک کند:

قدرت و توان جاروبرقی

توان جاروبرقی جاروبرقی‌ها با قدرت موتور آن‌‌ها در ارتباط است. معمولا قدرت موتورهای جاروبرقی‌ها بین 1400 تا 2500 وات است. جاروبرقی‌هایی که توان آن‌ها تا 2000 است جزء جاروبرقی‌های معمولی محسوب می‌شوند؛ اما هر چه قدرت موتور بالاتر از 2000 باشد قدرت و توان جاروبرقی نیز بیشتر می‌شود.

قدرت مکش

توجه به قدرت مکش نیز بسیار مهم است. اگر جاروبرقی فاقد قدرت مکش مناسب باشد، در تمیز کردن خانه با مشکل مواجه خواهید شد. بنابراین بهتر است جاروبرقی انتخاب کنید که قدرت مکش آن به اندازه کافی باشد. معمولا قدرت مکش جاروبرقی‌ها بین 100 تا 500 وات است. اما گفته می‌شود بیشتر جاروبرقی‌ها از توان مکش 500 تا 3000 وات نیز بهره می‌برند. 

مصرف انرژی

میزان مصرف انرژی نیز جزء ویژگی‌های مهمی است که در خرید جاروبرقی و تمام وسایل برقی باید به آن توجه داشت. معمولا جاروبرقی‌خهای مناسب از نظر مصرف انرژی در گرید A قرار دارند.

وزن

جاروبرقی باید دائما حمل یا کشیده شود. بنابراین هر چه وزن جاروبرقی کمتر باشد دردسر شما برای کشیدن آن کمتر است. البته برخی معتقدند که جاروبرقی‌هایی که عملکرد خوبی دارند، وزن زیادی نیز دارند. اما لزوما اینطور نیست. به طور کلی وزن معمول برای جاروبرقی‌ها بین 5 تا 8 کیلوگرم است. اما وزن برخی از جاروبرقی‌های سبک بین 3 تا 3.5 کیلوگرم وزن دارند. 

نوع مخزن یا کیسه

قسمت تخلیه جاروبرقی‌ها از نوع کیسه‌ای یا سطلی است که هر کدام معایب و محاسن خاص خود را دارد. به عنوان نمونه کیسه‌ها در صورتی که از نوع دائمی نباشند به دلیل تعویض مکرر ممکن است هزینه زیادی را تحمیل کنند. در مقابل نوع مخزنی ممکن است دوام و طول عمر کمتری داشته باشد. انتخاب هر یک از این مدل‌ها به ترجیحات شخصی شما بستگی دارد.  

صدای جاروبرقی

برخی از جاروبرقی‌ها صدای بسیار زیادی دارند. این موضوع می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. البته بین صدای جاروبرقی و عملکرد آن رابطه مستقیمی وجود ندارد. یعنی جاروبرقی‌هایی که صدای بلندی دارند لزوما عملکرد پایینی ندارند. با این حال توجه به این ویژگی می‌تواند به حفظ آرامش شما در خانه کمک کند. میانگین صدای مناسب جاروبرقی بین ین 75 دسی بل تا 85 دسی بل است. 

شکل جاروبرقی

در حال حاضر انواع مختلفی از جاروبرقی‌ها وجود دارند. شکل سطلی، رباتیک و یا جاروبرقی‌های معمولی که همه ما می‌شناسیم از جمله این اشکال هستند. هر یک از این جاروبرقی‌ها برای سطوح مختلف استفاده می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *