7 نکته طلایی برای افزایش طول عمر دستگاه قهوه ساز

روش های افزایش طول عمر دستگاه قهوه ساز

همواره نوشیدن یک فنجان قهوه با طعم و مزه ی مطلوب می تواند وسوسه انگیز و آرامش بخش باشد اما لازمه این امر این است که دستگاه اسپرسوساز از طول عمر مفیدی برخوردار بوده و کاملا سالم باشد.در ادامه مطلب می خواهیم 5 نکته طلایی برای افزایش طول عمر دستگاه قهوه ساز را به شما آموزش دهیم که با رعایت کردن این نکات کاربردی میتوانید طول عمر دستگاه اسپرسوساز خود را افزایش دهید:

1- جهت افزایش طول عمر دستگاه قهوه ساز عمل هواگیری را به صورت دوره ای انجام دهید

از اولین و مهمترین اقداماتی  که باعث افزایش طول عمر دستگاه قهوه ساز می شود عمل هواگیری می باشد. همانطور که سایر لوازم خانگی مثل یخچال و کولرگازی و… نیاز به سرویس دوره ای دارند، اسپرسوساز نیز برای عملکرد بهتر و افزایش طول عمر نیاز به هواگیری درست و اصولی نیاز دارد.

معمولا نحوه هواگیری قهوه ساز بدین گونه است که ابتدا مخزن دستگاه را از آب پر کرده و اسپرسوساز را روشن می کنیم تا زمانی که آب درون مخزن خالی شود و آب موجود تبدیل به بخار شود.

2- بالا بردن عمر دستگاه قهوه ساز از آب تصفیه برای پر کردن مخزن استفاده کنید

یکی دیگر از نکاتی که موجب افزایش طول عمر دستگاه قهوه ساز خواهد شد استفاده از آب تصفیه می باشد. از رایج ترین کارهایی که مصرف کنندگان اسپرسوساز انجام می دهند و باعث کاهش عمر دستگاه میشوند استفاده از آب حاوی املاح است.

آب معدنی حاوی املاح بسیار زیادی است که در استفاده طولانی مدت موجب رسوب در دستگاه شده و به قطعات آسیب جدی وارد می کند علاوه بر این بهتر است بدانید از آب مقطر به هیچ عنوان در تهیه قهوه و اسپرسو استفاده نکنید؛ زیرا  زمانی که از آب مقطر در تهیه قهوه استفاده می کنید عصاره و رایحه قهوه به خوبی از آن استخراج نشده و هنگام نوشیدن قهوه حس ناخوشایندی خواهید داشت.

– برای افزایش عمر دستگاه قهوه ساز سعی کنید همیشه دستگاه را تمیز کنید

تمیز کردن دستگاه قهوه ساز علاوه بر این که موجب کاهش خرابی آن شده، کیفیت نوشیدنی هایی که با استفاده از آن تهیه می کنید را هم افزایش می دهد. در همین راستا پیشنهاد می شود پس از هربار تهیه قهوه، پرتافیلتر را خالی کنید به عبارت دیگر باقی ماندن تفاله های قهوه درون پرتافیلتر می تواند موجب کپک زدن و زنگ زدن اجزای داخلی آن شود پس بهتر است پس از هر بار استفاده و تهیه قهوه، پرتافیلتر از دستگاه جدا شده و شسته شود. از نکات دیگر در تمیز کردن دستگاه اسپرسوساز میتوان به نازل بخار دستگاه اشاره کرد که با استفاده از آن کف شیر تهیه می کنید؛ بهتر است بعد از هر بار استفاده آن را به کمک یک دستمال کاملا تمیز کنید و حداقل یکبار از نازل، بخار بگیرید تا ذرات شیر درون آن باقی نماند. همچنین دستگاه هایی که دارای مخزن شیر می باشند توصیه می شود پس از هر بار مصرف این محل را به خوبی شستشو دهند و مانع از تجمع باکتری ها و رسوبات در اسپرسوساز شوند.

4- برای بالابردن عمر دستگاه قهوه ساز بعد از هر بار استفاده آن را خاموش کنید

اغلب دستگاه قهوه ساز دارای سیستم خاموشی خودکار می باشند، بدین صورت که اگر شما فراموش کردید اسپرسوساز را خاموش کنید سیستم خاموشی خودکار بعد از 8 دقیقه دستگاه را غیر فعال می کند و بعد از حدود 30 دقیقه دستگاه به طور کامل خاموش خواهد شد اما اگر متوجه شدید اسپرسوساز شما چنین قابلیتی ندارد حتما بعد از هر بار استفاده آن را خاموش کنید.

خاموشی دستگاه قهوه ساز باعث کاهش استهلاک آن و صرفه جویی در مصرف برق خواهد شد.روشن گذاشتن اسپرسوساز موجب ورود جریان برق به دستگاه شده و این جریان مداوم برق به دستگاه، سبب آسیب دیدن دستگاه می شود پس مراقب باشید در زمانی که به دستگاه نیازی ندارید آن را خاموش کنید.

5- برای بالا رفتن عمر دستگاه قهوه ساز دانه قهوه را متناسب با دستگاه آسیاب کنید

میزان آسیاب پودر قهوه از دلایل مهم برای افزایش طول عمر دستگاه اسپرسوساز می باشد. در واقع اگردرجه آسیاب دانه های قهوه بسیار ریز باشد موجب می شود عمل عصاره گیری قهوه زمان برشده و متقابلا فشار زیادی روی دستگاه اعمال شود پس با توجه به این که اسپرسوساز شما خانگی است یا صنعتی،دانه های قهوه را آسیاب کنید.

6– انجام رسوب زدایی برای افزایش طول عمر دستگاه قهوه ساز

بعد از گذشت حداقل 6 ماه استفاده از اسپرسوساز نیاز است تا آن را با ، رسوب زدایی کنید. برای انجام عمل رسوب زدایی تنها لازم است طبق دستور عمل، میزان مناسب مایع را در آب تصفیه حل کرده و در مخزن دستگاه بریزید و

آن را روشن کنید تا تمام آب مخزن تخلیه شود. سپس چند دقیقه صبر کنید تا دستگاه استراحت کند آنگاه دوباره مخزن را با آب تصفیه پر کنید و کلید عصاره گیری دستگاه را فشار دهید تا شروع به تخلیه آب مخزن کند این عمل را چندین بار انجام دهید تا دستگاه به طور کامل شسته شود.

7- خالی کردن آب مخزن در هنگام بلا استفاده بودن دستگاه موجب افزایش طول عمر دستگاه قهوه ساز می شود

اگر از آن دسته افراد هستید که در طول هفته یک بار قهوه اسپرسو دم می کنید، برای افزایش طول عمر دستگاه اسپرسوساز تان بهتر است آب مخزن دستگاه را هنگام استفاده پر کنید و تا استفاده بعدی مخزن را خالی کنید.

همیشه سطح مخزن آب دستگاه را کنترل کنید و سعی کنید در یک محدوده معین آب کافی داخل مخزن وجود داشته باشد یعنی نه بیش از اندازه داخل مخزن آب بریزید و نه بگذارید سطح آب داخل مخزن اسپرسو ساز شما از یه حدی پایین بیاید.

نتیجه گیری

 هدف از ارائه این مطلب این بود که بتوانید طول عمر دستگاه قهوه ساز خود را افزایش دهید. استفاده صحیح از دستگاه و تمیز نگه داشتن آن به خودی خود باعث افزایش طول عمر دستگاه خواهد شد. پس اگر تا الآن این نکات را رعایت نمی کردید همین حالا دست به کار شوید و به طور منظم نکات گفته شده را انجام دهید تا عمر دستگاه شما تا حد زیادی افزایش پیدا کند و کمتر نیاز به تعمیر پیدا کند. در پایان گروه لوازم خانگی 23 با داشتن کارشناسانی مجرب پاسخگوی سوالات شما عزیزان خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *